Компанија "Алумина" у дефициту за око 60 милиона у односу на 2022. годину

Према ријечима члана Управног одбора компаније "Алумина", пословање ове компаније је прошло знатан дисбаланс у ликвидности и дефицит у промету. Остварени пословни промет компаније мањи је за око 60 милиона, гдје су донесене одлуке о употреби резерви.

" Задатак „Алумине“ је био врло комплексан у години која је за нама. Ми смо се суочили са поскупљењем и наших сировина и енергената, а истовремено наши купци, односно конкурентски произвођачи, су имали бенефите у односу на претходну годину с обзиром да је појефтинила енергија на западу.
Протекли период, гдје год се окренете, обиљежила је рецесија, посебно у западној Европи. Као посљедица руско-украјинског рата, криза се десила на начин да су сви они, дакле наши купци, изгубили значајно тржиште у Русији, односно њихови производи за чију производњу им служе компоненте које купују од „Алумине“ су доживјели једну озбиљну стагнацију. Њихови капацитети су пали за 10, 20, негдје чак и 50 %. Све то вријеме, да бисмо остали уопште на ногама, морали смо да користимо унутрашње резерве, да смањујемо трошкове и да се прилагођавамо новонасталој ситуацију. Ми смо у прошлој години за око 60-так милиона марака мање имали промета него у 2022. години. То је један озбиљан поремећај који „Алумина“ не би лако поднијела да се није борила са својим трошковима. Само поскупљење енергије било је више од 20% . Ту, прије свега, мислим на повећање цијене струје и повећање цијене угља. Наши добављачи боксита су, такође, подигли цијене у односу на 2022. годину. Сваки састанак са нашим купцима је почињао: „Можемо ли нешто скидати цијену, то је увијек била прва реченица након добродошлице“. Да би одржали продају и задржали све до једног купца, али и сачували пословне односе са њима, били смо принуђени да у некој мјери смањујемо наше цијене. Из тог разлога нисмо хтјели ни да производимо више него што можемо продати. Притом, морам рећи, да смо задржали све наше купце. Наравно, они купују у нешто смањеном обиму, али сви наши пословни партнери који купују производе од „Алумине“ остали су са нама да чекамо неко боље вријеме и да се престројавамо. У том смислу, наши развојни тимови и истраживачки центри великих европских компанија одржали су неколико састанака с циљем освајања нових производа и прилагођавања тржишту. Јер, ако нема више превелике тражње неког од наших производа, онда морамо почети да производимо нешто што има већу прођу и што се може више продати по неким значајно повољнијим цијенама. Профитабилнијим за саму фабрику, како бисмо одржали нашу ликвидност и како бисмо одржали ниво добити који је зацртан у овој компанији. И поред свега наведеног, „Алумина“ ће постићи један сасвим пристојан пословни резултат у 2023. години, који се може мјерити са добрим резултатима из претходних година, када је тржишна позиција „Алумине“ и наших купаца, односно корисника наших производа, била значајно повољнија. Сада настављамо да усавршавамо неколико нових производа. Они су ту, у нашим лабораторијама, скоро да су и направљени, треба то само преточити у производњу. Очекујем да ћемо већ у првој половини ове године један од нових производа пласирати на тржиште, који ће, надамо се, представљати револуцију на тржишту и револуцију у пословању саме „Алумине“. У сваком случају, очекујемо да ћемо освајањем неких нових производа и њиховим пласманом на тржишта широм Европске уније и цијелог свијета, значајно поправити тржишну позицију фабрике.", рекао је Стевановић за Алумина инфо.

Post a Comment

Новија Старијa77