Predmet se sa početkom školske godine, 1. septembra, eksperimentalno uvodi u 20 osnovnih i 20 srednjih škola u Republici Srpskoj i to u završne razrede osnovnih i prve razrede srednjih škola.
Riječ je o fakultativnom predmetu, koji se neće ocjenjivati. Uvodi se kao dio mjera fokusiranih na sprečavanje vršnjačkog nasilja, nakon masovnih ubistava u beogradskoj školi “Vladislav Ribnikar” u maju mjesecu.
Kako je ranije saopšteno iz Ministarstva prosvjete i kulture Republike Srpske, u planu je uvođenje video nadzora u škole i đačke domove koji ga nemaju, kao i uvođenje školskih policajaca od kojih je 150 već prošlo obuku. Planovi su stalnog prisustva školskog policajca u većim školama dok za manje su planirani dnevni obilasci.
Kako će izgledati nastava?
Sedmično će se u školama održavati jedan čas humanosti i bezbjednosti, a držaće ga nastavnici koji predaju društvene nauke, pojašnjavaju iz Republičkog pedagoškog zavoda (RPZ) RS.
“Oni će proći obuku kako i na koji način predavati. Svakako da je riječ o fakultativnom programu koji nema udžbenika, ali ćemo dobiti adekvatnu literaturu, kroz razne priručnike koje ćemo vrlo brzo pripremiti”, rekao je za Radio Slobodna Evropa (RSE) direktor Zavoda, Predrag Damjanović.
Škole koje su izabrane za projekat će na početku školske godine obavijestiti učenike o tom programu, nakon čega će biti formirane grupe.
Na temu ovođenja predmetne nastave i vršnjačkog nasilja te nasilja među djecom i psihološkog pristupa obrazovnog kadra i moguće potencijalne stručnosti i buduće osposobljenosti, kontaktirali smo stručno lice psihološke struke Ivana Kuča.
Kakvo je Vaše mišljenje kao stručnog lica na temu uvođenja novog edukacijskog predmeta sa ciljem sprečavanja i suzbijanja vršnjačkog nasilja u školama?
"Izuzetno je važno posvetiti pažnju vaspitnoj ulozi škole, to treba biti jednako važno u školama kao i obrazovanje, prosvetni radnici su prvenstveno pedagozi.
Moraju biti uzor i imati vještine da vaspitno utiču na djecu.
Opšte civilizacijske vrijednosti kao što su humanost, saosjećanje, poštenje, spremnost na uvažavanje potreba drugih i osetljivost na one kojima treba pomoć se sistematski moraju njegovati u školama, odnosno u svim vapitno obrazovnim institucijama.
Uvodjenje novih predmeta ne bi smjelo biti prilika da se rješava problem zapošljavanja nekritičnih jer onda se ne može ni posjeti sjeme kritičnosti i vratili bi se u krug srljajući u dublji apsurd", rekao je Ivan Kuč za naš portal.
Постави коментар