Ukupna vrijednost radova na izgradnji mosta je oko 12 miliona eura, od čega je izgradnja mosta koju finansira Srbija oko 4,5 miliona eura, granični prelaz koji finansira BiH oko 7 miliona eura, a pristupni putevi koje finansiraju „Putevi RS“ 800.000 KM. (Tokom izgradnje izgradnja mosta je bila više od planiranih, oko 13 miliona KM).
Most se gradi na lokaciji 2 kilometra uzvodno od Bratunca, kako bi se izbjegle saobraćajne gužve kroz centar jedne i druge opštine.
Novoprojektovana saobraćajnica predviđena za dvosmjerni saobraćaj, ima početnu stacionažu na strani Republike Srbije na državnom putu Ljubovija-Zvornik, mostom prelazi rijeku Drinu, zatim granični prelaz, a završava na stacionaži na regionalnom putu Bratunac-Skelani u Republici Srpskoj (Bosna i Hercegovina).
Idejnim projektom je predviđen zajednički granični prelaz, sa 6 traka za ulaz i izlaz iz zemlje, za putnička vozila, autobuse i kamione, kao i zajednički terminal, sa 4 saobraćajne trake za putnički i autobuski saobraćaj, a 2 za kamione.
Obavljanje procedure granične kontrole regulisano je funkcionalnim rasporedom kontrolnih kabina za svaku državu po na osobi.
U toku je izrada glavnog projekta za zajednički granični prelaz i pristupne saobraćajnice sa strane Republike Srpske, odnosno BiH koju finansira Republika Srbija.
Zajedničkim radom dvije strane dogovorene su procedure za protok robe i opreme izvođača radova u svrhu izgradnje mosta.
Jasno je definisana opravdanost izgradnje ovog mosta, jer bi on bio veza između magistralnog puta M-19 i regionalnog puta R-454 u Republici Srpskoj i magistralnog puta M-19.1 u Republici Srbiji, tako da most ima kako međunarodni značaj povezivanja dviju država, tako i saobraćajni značaj povezivanja dva vrlo značajna pravca sa obje strane rijeke Drine. Osim toga, izgradnjom ovog mosta bi se postigao ubrzan ekonomski razvoj tog područja.
Постави коментар